§1
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
§ 2
DEFINICJE
a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej
17. Usługodawca - osoba, która jest zobowiązana do świadczenia usługi lub sprzedaży towaru, tj. Tommay Sp. Z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. K.I. Gałczyńskiego 4 pok. 901, 00-362 Warszawa
§3
PRZETWARZANIE DANYCH
§4
ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH
Administrator przetwarza dane osobowe w oparciu o zasady wyartykułowane w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tj.
zasady legalności,
zasady celowości,
zasady minimalizacji danych,
zasady prawidłowości danych,
zasady ograniczenia przechowywania danych,
zasady integralności i poufności,
zasady rozliczalności.
§5S
POSOBY POZYSKIWANIA DANYCH
Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe, które gromadzi poprzez wypełnienie formularza na wskazanej stronie z danymi kontaktowymi, podanie danych do przygotowania i zawarcia umowy oraz bezpośredni kontakt z Administratorem danych za pośrednictwem poczty elektronicznej, drogą telefoniczną lub drogą pocztową oraz zamieszczenie opinii przez użytkowników.
§6
ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe, w zakresie niezbędnym do realizacji usługi, tj.
a) złożenia zapytania przez formularz kontaktowy lub za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie: imię i nazwisko, nazwa, adres korespondencyjny, siedziba, adres e-mail, NIP,
b) złożenia zamówienia w sklepie online lub poprzez formularz on-line: imię i nazwisko, adres e-mail, hasło, login,
c) wystawienia rachunku lub faktury: imię i nazwisko lub nazwa podmiotu, adres siedziby, NIP,
d) przygotowania i zawarcia umowy: imię i nazwisko, adres, numer dowodu osobistego, etc.
§7
OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Okres przetwarzania danych jest uzależniony od celu, dla którego dane zostały zebrane i wynosi w celu:
e) zawarcia i realizacja umowy sprzedaży, w tym sprzedaży na odległość - przez okres niezbędny do udokumentowania wykonanej umowy, w tym wystawienia rachunku lub faktury - 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, na podstawie art. 112 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w związku z art. 70 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa,
f) w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter lub ebook) i/lub założenia Konta w Sklepie/wysyłania zapytania o opinię przez zewnętrzne serwisy badania satysfakcji - do czasu odwołania zgody, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano przed jej odwołaniem, jednak nie dłużej niż przez okres 6 lat,
g) przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przez formularz kontaktowy lub drogą telefoniczną, ale nie dłużej niż przez 6 miesięcy, o ile osoba nie zdecyduje się zawrzeć umowy z Administratorem danych osobowych,
h) w celu dochodzenia roszczeń, na podstawie ustawy z art. 118 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
§8
ODBIORCY DANYCH
1. Administrator danych osobistych korzysta z usług podmiotów zewnętrznych, którym mogą być przekazywane dane użytkowników w zakresie niezbędnym do wykonania usługi, tj.:
a) serwisu i utrzymania systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane, w tym w celu automatyzacji newslettera, wystawiania faktur, obsługi zamówień, etc.,
b) prowadzenia obsługi księgowej,
c) prowadzenia obsługi biurowej,
d) prowadzenia obsługi prawnej,
e) prowadzenia marketingu,
f) zapewnieniu systemu mailingowego,
g) prowadzenia obsługi informatycznej,
h) zapewnienia dostawy i obsługi skrzynki poczty elektronicznej oraz usług chmurowych,
i) prowadzenia portali społecznościowych,
j) prowadzenia komunikatorów on-line,
k) podmiotów współpracujących na podstawie umów cywilnoprawnych, wspierające bieżącą działalność użytkownika,
l) realizacji płatności on-line,
m) realizacji usług kurierskich i pocztowych,
n) zapewnienia obsługi klienta,
o) organy administracji publicznej.
2. Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane również przez dostawców, których siedziby i/lub serwery są zlokalizowane w państwie trzecim, tj. w USA, w oparciu o decyzję Komisji Europejskiej z 10 lipca 2023 r. Tj. ”Ram ochrony danych UE-USA” (EU-US Data Privacy Framework). Podmiotami, które będą przetwarzały dane osobowe Użytkowników są Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043, USA oraz Meta Platforms, Inc., Menlo Park, California, USA .
3. Administrator wskazuje, zarówno on, jak i w/w podmioty wykorzystują politykę cookies w celu przetwarzania, zapisywania i przechowywanie danych na urządzeniu użytkownika. Użytkownik może nie wyrazić zgody na korzystanie z plików cookies. W tym celu może zmienić ustawienia poprzez wyłączenie plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.
4. Właściwe informacje dotyczące wykorzystywania plików cookies można uzyskać na stronach właściwych platform: https://www.facebook.com/privacy/policies/cookies/, https://privacycenter.instagram.com/policies/cookies/, https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=pl.
5. Dane użytkowników mogą zostać przekazane organom władzy publicznej bądź organom ścigania, w zakresie jaki jest niezbędny do realizacji przepisów prawa i zapewnienia bezpieczeństwa publicznego.
§9
COOKIES (CIASTECZKA)
- dostosowania preferencji użytkownika,
- marketingowym i reklamowym,
- optymalizacji korzystania ze strony internetowej,
- prowadzenia działalności analitycznej i statystyki,
- dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami,
- realizacji przepisów prawa.
5. Administrator wykorzystuje pliki cookies
a) Stałe - pliki, które zapisane są w urządzeniu elektronicznym przez określony czas albo do momentu ich ręcznego usunięcia,
b) Sesyjne - pliki tymczasowe, które są przechowywane w przeglądarce internetowej aż do wylogowania ze strony internetowej lub do wyłączenia przeglądarki.
c) Zewnętrzne - pliki, które są wysyłane do urządzenia użytkownika z urządzenia lub lub strony internetowej, która jest zarządzana przez podmiot trzeci,
6. Pliki cookies nie umożliwiają Administratorowi dostępu do zawartości urządzenia elektronicznego Użytkownika lub informacji o nim, za wyjątkiem informacji o tym, w jaki sposób Użytkownik korzysta ze strony internetowej oraz danych osobowych, które Użytkownik udostępni.
7. Strona internetowa nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
8. Więcej informacji o cookies znajduje się pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl lub www.aboutcookies.org.
9. W celu zmian ustawień cookies, należy zmodyfikować ustawienia przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik.
§10
UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKÓW
1. Użytkownik jest uprawniony do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- modyfikowania i prostowania danych,
- usunięcia danych,
- przenoszenia danych, o ile podstawą przetwarzania danych jest umowa lub zgoda osoby, której dane dotyczą, a przetwarzanie danych odbywa się w sposób automatyczny,
- odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnie wybranym przez siebie momencie - jeśli podstawą tego przetwarzania była zgoda osoby, której dane dotyczą. Odwołanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem,
- ograniczenia przetwarzania danych,
- wycofania zgody w dowolnie wybranym przez siebie momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego w oparciu o wyrażoną zgodę przed jej wycofaniem,
- uzyskania wszelkich Informacji dotyczących Administratora, sposobie pozyskiwania, gromadzenia i przechowywania danych, ich źródłach oraz sposobie przetwarzania i udostępniania,
- niepodlegania automatycznemu profilowaniu.
2. Użytkownik jest uprawniony do uzyskania wszelkiej informacji, a także do dostępu do treści danych, ich poprawiania, W tym celu należy można
kontaktować się z Administratorem.
3. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
4. Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji gdy uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych jest niezgodne z prawem.
§11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Administrator jest uprawniony do wprowadzenia zmian polityki prywatności, które mogą wynikać ze nowelizacji przepisów prawa lub potrzeb Administratora. W związku z powyższym, Użytkownicy zostaną odpowiednio wcześniej poinformowani o zmianach, w sposób umożliwiający zapoznanie się ze zmienioną treścią polityki prywatności. Znowelizowana polityka prywatności będzie obowiązywała w ciagu 14 dni od jej opublikowania w serwisie Administratora.